Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2012

ΒΟΟΕΙΔΗ στην ΙΤΑΛΙΑ, ΚΑΚΟΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ κατά τη μεταφορά τους

ΙΤΑΛΙΑ κακομεταχείριση βοοειδών κατά τη διάρκεια της μεταφοράς τους
φόρτωση, εκφόρτωση και μεταφορά αγελάδων και βουβάλων με φορτηγά στην αγορά της Vicenza και σε ένα σφαγείο στην επαρχία του Avellino
μεταφορές εξαντλημένων και άρρωστων αγελάδων, που είναι ανίκανες να σταθούν στα πόδια τους, φέρουν κατάγματα και έχουν δεχτεί χτυπήματα με αιχμηρά αντικείμενα, ενώ η φόρτωση και η εκφόρτωση στα φορτηγά γίνεται βιαίως, χρησιμοποιώντας μάλιστα αυτοκινούμενα μηχανικά πτύα και περονοφόρα ανυψωτικά. Τα ζώα ταξιδεύουν επί πολλές ώρες σε συνθήκες πολύ έντονου στρες, εξαιτίας του υπερβολικά περιορισμένου χώρου στον οποίο είναι κλεισμένα και της έλλειψης νερού και αερισμού.
βίντεο:
http://www.striscialanotizia.mediaset.it/video/videoextra.shtml?13988 και http://www.striscialanotizia.mediaset.it/video/videoextra.shtml?14063
ΑΠΑΝΤΗΣΗ  ΕΕ σε σχετική ερώτηση
Από το Γενάρη του 2012, πέντε εμπειρογνώμονες κτηνίατροι της ΕΕ θα κάνουν ελέγχους για τη μεταφορά των ζώων κτηνοτροφίας μέσα στην ΕΕ αλλά και τη μεταφορά από τρίτες χώρες στην ΕΕ.
Συναντήσεις, έλεγχοι και το μαρτύριο των άτυχων ζώων συνεχίζεται αμείωτο…
Parliamentary questions
The Commission is indeed aware

of the problems of unfit animals arriving to slaughterhouses in Italy, in particular through the audits carried out by the Commission inspection service of Directorate General for Health and Consumers (FVO, Food and Veterinary Office), located in Grange, Ireland.
The FVO audited Italy in March 2010. It was then concluded that even though the system to check the fitness of animals upon arrival to slaughterhouses had improved since 2008, problems remained and the Italian authorities were recommended to take appropriate actions to correct the situation(1). The issue was raised again during the FVO mission to Italy in November 2011. The report from this audit has not yet been finalised(2).
From January 2012 the FVO will have five full time inspectors dedicated to check on compliance with the requirements of EU animal welfare legislation within the EU and in third countries exporting to the EU.
The Commission recently adopted a report on animal welfare during transport(3). The report concludes that regulation (EC) No 1/2005 on the protection of animals during transport(4) is not properly enforced, and considers a number of actions aimed to improve the situation. The actions include implementing measures concerning the use of navigation systems and increased cooperation with the Member States.
    (1) Final report of a specific audit carried out in Italy from 15 to 26 March 2010 in order to evaluate the implementation of controls for animal welfare on farms and during transport, 2010-8388 — MR FINAL.
(2) The final report from the FVO mission to Italy in November 2011 will be published on: http://ec.europa.eu/food/fvo/index_en.cfm
(3) Report from the Commission to the European Parliament and the Council on the impact of Council Regulation (EC) No 1/2005 on the protection of animals during transport, COM(2011) 700 final.
(4) Council Regulation (EC) No 1/2005 of 22 December 2004 on the protection of animals during transport; OJ L 3, 5.1.2005, p. 1.πηγή
 http://www.europarl.europa.eu/sides/getAllAnswers.do?reference=E-2011-011393&language=EL
5 Δεκεμβρίου 2011     E-011393/2011
 Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης  προς την Επιτροπή 
Άρθρο 117 του Κανονισμού Andrea Zanoni (ALDE)
Στις 14 και 22 Νοεμβρίου 2011, η πολύ δημοφιλής τηλεοπτική εκπομπή «Striscia la notizia» η οποία μεταδίδεται από τον μεγαλύτερο ιδιωτικό ιταλικό τηλεοπτικό σταθμό, προέβαλε δύο συγκλονιστικά ρεπορτάζ, τα οποία παρουσίαζαν τις σκανδαλώδεις και απαράδεκτες συνθήκες υπό τις οποίες πραγματοποιείται η φόρτωση, η εκφόρτωση και η μεταφορά αγελάδων και βουβάλων με φορτηγά στην αγορά της Vicenza και σε ένα σφαγείο στην επαρχία του Avellino (σύνδεσμος βίντεο: http://www.striscialanotizia.mediaset.it/video/videoextra.shtml?13988 και http://www.striscialanotizia.mediaset.it/video/videoextra.shtml?14063)
Τα ρεπορτάζ δείχνουν με σαφήνεια ότι οι εργαζόμενοι, παρά τις ρητές απαγορεύσεις του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1/2005 και με τη συνενοχή διεφθαρμένων κτηνιάτρων, εκτελούν μεταφορές εξαντλημένων και άρρωστων αγελάδων, που είναι ανίκανες να σταθούν στα πόδια τους, φέρουν κατάγματα και έχουν δεχτεί χτυπήματα με αιχμηρά αντικείμενα, ενώ η φόρτωση και η εκφόρτωση στα φορτηγά γίνεται βιαίως, χρησιμοποιώντας μάλιστα αυτοκινούμενα μηχανικά πτύα και περονοφόρα ανυψωτικά.
Από τις εικόνες φαίνεται επίσης, μεταξύ άλλων, ότι τα ζώα ταξιδεύουν επί πολλές ώρες σε συνθήκες πολύ έντονου στρες, εξαιτίας του υπερβολικά περιορισμένου χώρου στον οποίο είναι κλεισμένα και της έλλειψης νερού και αερισμού.
Γνωρίζει η Επιτροπή αυτά τα πολύ σοβαρά γεγονότα που συγκλόνισαν την ιταλική κοινή γνώμη; Μπορεί να αναφέρει πότε πραγματοποιήθηκε η τελευταία αποστολή από τους εμπειρογνώμονες κτηνιάτρους του Γραφείου Τροφίμων και Κτηνιατρικών Θεμάτων (ΓΤΚΘ) στην Ιταλία και, ειδικότερα, στο Veneto και στην Campania, και ποιο ήταν, κατά
περίπτωση, το αποτέλεσμα των ελέγχων;
 Πόσοι είναι σήμερα οι επιθεωρητές του ΓΤΚΘ που είναι αρμόδιοι για τις αποστολές ελέγχου εντός της Ένωσης, προκειμένου να διαπιστώνεται η σωστή εφαρμογή του εν λόγω κανονισμού;
 Λαμβάνοντας υπόψη την ανησυχητική και συνεχιζόμενη αδιαφορία για την καλή διαβίωση των ζώων από πολλούς φορείς, παρά το άρθρο 13 της Συνθήκης της Λισαβόνας και τον προαναφερθέντα κανονισμό, δεν θεωρεί η Επιτροπή αναγκαίο να αναλάβει
συγκεκριμένες και, προπαντός, εύκολα εφαρμόσιμες πρωτοβουλίες για να επιβάλει τον σεβασμό των κανόνων εκ μέρους των κρατών μελών;
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+WQ+E-2011-011393+0+DOC+XML+V0//EL

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου